Kişinin yaşadığı toplum süresince kıymeti olan , yetenek, tasarruf ve gayrı davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değustalıkme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı dokumalabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına orantılı ) değustalıkme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakarak;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde değustalıktirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değustalıkme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç gerçek öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamam kültürler bağırsakin özdeşdır. Yalnızçların içinde ne olduğu ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak değustalıkebilir, fakat sürecin doğkakımı değustalıkmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birokkalı filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değustalıkikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın süresince eğitime değgin temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değustalıkikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, kişioğlu bağırsakin dirim boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere orantılı olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin ustalıkletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Kısaca eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi olgunlaşmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir çekim ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise resen vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele kırmızıındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç gerçek ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziki unsurlardır. Süreç; ekol süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, sınav mealları kabilinden matlup davranış değustalıkiklikleridir.